aRTi Producties geeft Alcatel-Lucent P.I.T.

Op 2 maart hield Alcatel-Lucent een kick-off meeting voor haar personeel in het Lucent Danstheater. De meeting werd aangegrepen om het personeel extra te motiveren voor het komende jaar. aRTi Producties, die de kick-off produceerde, riep daarvoor het Purple Intelligence Team in het leven.

P.I.T.

Het huidige internet dreigt verstopt te raken. Om tot oplossingen te komen, wordt er pro-activiteit, innovatief vermogen en creativiteit van medewerkers van Alcatel-Lucent gevraagd. Of terwijl P.I.T. “We wilden voor deze kick-off een thema dat voor iedereen stimulerend zou werken, vertelt Rein Korthals Altes, directeur van aRTi Producties. “We bedachten dat Alcatel-Lucent als team de wereld paars zou gaan kleuren door met oplossingen voor het grote internetprobleem te komen. Dat team gaven we de naam Purple Intelligence Team, afgekort als P.I.T. Natuurlijk bood de meervoudige betekenis goede mogelijkheden om het thema verder uit te werken en konden we het op verschillende manieren visueel invulling geven. Onder andere door een verband te leggen met high tech teams en prestatie gericht werken, zoals in de Formule 1.”

Energy Boost

aRTi Producties ontwikkelde een P.I.T. huisstijl, inclusief logo. Banners, displays en druppel banners in combinatie met rook en lichteffecten gaven de juiste boost, die onder andere de presentaties van Derek Redmond, Directeur Janine van de Vlist en Sjaak Bral nog eens extra ondersteunden. Daarnaast produceerde aRTi Producties een introductiefilm, quiz en een multimediale show.

Entertainment met inhoud

Het concept werkte. De medewerkers van Alcatel-Lucent verlieten zeer gemotiveerd de kick-off meeting. “Natuurlijk was ik ervan overtuigd dat het concept zou werken”, stelt Korthals Altes. “Maar het was fantastisch om te zien, dat de medewerkers zich werkelijk uitgedaagd voelde om nieuwe doelstellingen te halen. De boodschap was goed overgekomen en tegelijkertijd hadden ze genoten van een spectaculaire bijeenkomst met verschillend entertainment. Dat is ook het leuke van de entertainmentindustrie. We hebben mensen altijd iets leuks en spectaculairs te bieden. Maar wel met inhoud.”